Dietní vánoční cukroví

zdravé a dietní cukroví

Dieta a vánoční cukroví nejde moc k sobě dohromady. Ale alespoň trochu si můžeme upravit cukroví, aby bylo dietnější. Stačí jen vyměnit pár surovin a tím si upravíme naše cukroví, bude lepší, dietnější a také zdravější.

Celozrnná mouka

Při pečení cukroví používáme celozrnnou mouku. Pokud nechcete použít celé množství místo bílé, zkuste nahradit jen třetinu bílé mouky za celozrnnou. Cukroví bude stejně dobré (možná vám bude chutnat více) a také vás více zasytí.

Třtinový cukr

Cukr není moc dobrý nejen pro štíhlou linii, ale také pro zdraví. Neříkám, že třtinový je mnohem lepší než bílý, ale je menší zlo. Proto zkuste nahradit bílý cukr za třtinový. Cukroví bude možná i chutnější. Místo cukru můžete použít javorový sirup, obilný slad...

Máslo, tuk

Většina cukroví má velké množství tuku a nahradit zdravější nebo dietnější alternativou moc nejde. Používejte proto kvalitní máslo nebo tuk.

trička

Ořechy

Ořechy jsou sice tučné, ale na druhou stranu obsahují spoustu zdraví prospěšných látek. Vyhýbat se jim vůbec nemusíte, ale přehánět taky ne.

Jak nepřibrat o Vánocích

Ani když se nahradí všechny suroviny lepší variantou, cukroví bude stále velmi tučné. Jedinou radou, pokud nechcete přibrat, je nepřežírat se. Vybírejte si cukroví s rozumem a to si vychutnávejte. Přece není důležitý jíst jeden kousek za druhým, ale spíš každý kousek vychutnat.
Také bramborový salát si můžete udělat bez majonézy s jogurtem. Ryba se nemusí smažit ale péct. Na druhou stranu, pokud budete jíst s rozumem, klidně si dejte smaženého kapra a bramborový salát s majonézou.
Nezapomeňte ani pohyb, který je velmi důležitý.




Podívejte se na:
Malinový cheesecake
Recept na panini
Recepty při alergii na potraviny